domingo, 20 de enero de 2013

9ª ENTRADA



Escola TRADICIONAL Vs Escola que VOLEM 


 Avui, tres quasi un mes de desconnexió del meu bloc, torno a escriure per contar-vos que en tornar de vacances de Nadal hem posat punt i final a aquesta assignatura d’una manera molt especial, amb un intens debat: “Escola tradicional versus Escola de la societat de la comunicació i la informació” Primerament vàrem organitzar a classe conjuntament amb na Gemma cóm prepararíem el debat, fent servir com eina fonamental TWITTER . Per a moltes de nosaltres, les eines de la WEB 2.0 han estat tot un descobriment gràcies a aquesta assignatura i la millor manera d’adaptar-se a elles és fent-les servir. Així que ens obrirem un compte a twwiter, agregàrem a les companyes i na Gemma i finalment vàrem crear un grup amb el nom de #dbateiv #uib . 
El fet de tindre una setmana per preparar el debat i tindre l’oportunitat de fer-ho cada dia va calfar motors servint d’incentiu per a totes. El debat a twitter consistia a representar un rol determinat i canviar-lo a mitat setmana. A mi em va tocar representar al llarg dels tres primers dies el rol de l’escola tradicional, la qual evidentment havia de defensar com fora. Em va costar menys del que en un moment pensava, si bé és cert que la conec molt pel fet d’haver estat víctima de la seva metodologia com alumna. Em vaig preparar molt, llegint no només apunts, llibres de text i rellegint aquest bloc sinó també acudint a internet per tal de tindre arguments originals.
  1. El libro de texto es fundamental ya que nos indica todos los conceptos que los alumnos tienen que asumir.  
No solo eso Silvia, en plena crisis deberíamos volver a usar un único libro para todas las materias RT  

 Tammateix, el quart dia de preparació canviarem de rol i els comentaris a twitter em resultaven no només més propers sinó també més reals i més meus. 
  1. SENTIR, AMAR,PENSAR,APRENDRE,VIURE,...!!!A casa, a l'escola, a la vida...SOM LLIURES ,estem VIUS!!!  
  2. I si animem els nostres alumnes a unir-se a la festa de crear el seu propi aprenentatge?  


 A mi especialment em va encantar poder ser part d’un debat on –line, realment estava “enganxada” a tots els comentaris que feien les meves companyes i em mantenia alerta per contradir certes opinions o investigar la manera de discutir altres. Esperava amb molta il·lusió el dia del gran debat perquè segons havia anat la setmana allò prometia molt! I efectivament va estar MOLT INTENS:

  1. Divertidíssim el debat presencia i molt difícil dir segons quines coses! 

Una volta més la classe es va dividir en dues parts, ara físicament  representant un debat espectacular on difícilment podríem dir que va haver-hi un vençut. Tot al contrari, es notava la feinada setmana a través de twitter ja que molts dels punts que vàrem debatre al voltant del paper de l’ educació infantil, el currículum, els recursos i la avaluació ja els havíem tocat, discutit i analitzat on-line.



GRANS RIVALS molt lluitat! .es


 El fet de fer-ho presencialment implicava un punt més d’aprenentatge per haver de tindre molt clars els principals valors d’ambdues postures si volíem defensar-les de manera clara i ràpida. 

En definitiva, ha estat una experiència molt enriquidora que m’ha ajudat a assolir conceptes treballats al llarg de tot el trimestre, m’ha ajudat a preparar una bona argumentació front les meues companyes i m’ ajudat a conèixer-les més a elles també.

No hay comentarios:

Publicar un comentario